Eilen tuli aloitettua Hardanger kurssi työväenopistolla. Ensimmäinen laatuaan minulla, niin kurssi kuin se että se on työväenopiston järjestämä. Hieman myöhästyin alkupuheista, sillä olimme juuri Viliä hakemassa eikä siltä reissulta päästy kotio niin nopeasti kuin alkuun kuvittelin. Opettaja kävi läpi materiaaleja ja sitten päästiin itse työhön käsiksi. Pienet palaset saatiin, johon sitten harjoiteltiin ensimmäistä ruutua. Sai valita tekeekö suoran vai vinon - heh, minähän halusin molemmat :D Luokkahuoneessa oli valotus hieman kyseenalainen tällaisten pistojen tekoon, onneksi sieltä kuitenkin löytyi myös kohdevalaisimia, joissa oli myös suurennuslasi. Ja minähän istuin kuin tatti tuon lampun alla! Kyllä oli hyvä pistellä, kun NÄKI mitä teki! Haluu sellaisen lampun kotio!!!!

Last night I attended my first course in Hardanger. First time for me to take a course. I was a bit late from the start due to the fact that we were at the kennel getting Vili and it took longer than I had antisipated. Well, the teacher went through materials used and then we got to do some stitching. We got a small piece of fabric on which each of us (there were 9 ladies taking part in this course) could decide which of the 2 squares we would do - LOL I just had to do both :D The lights in the class room didn't offer the best light needed for stitching, luckyly there were lights with magnifiers in the class. I sat and stitched under one of them and it was really nice to SEE what I was stitching. I want a lamp like that here at home!!!

Ja tässä eilisillan tulosta:
And here's what I got done last night:

898595.jpg

Opettaja sanoi, että voimme tehdä työn loppuun kotona. Aattelinkin niin tehdä, sitten täytyy löytää jokin työ, jota teen kurssin aikana. Jokainen osallistujista sai vapaat kädet mitä haluaa tehdä, opettaja sitten kurssin aikana neuvoo ja opastaa.

The teacher said that we can finish off this piece at home. I thought I'd do it and then find a pattern to do during the course. Each of us ladies taking part in the course have free hands to do what we want, the teacher will help and guide us along the way.