Kaksi seinää tuli tänään kasteltua perusteellisesti ja niistä lähti ihana sulavasti vanha, hieman risainen sieltä täältä ja lattialistan kun otti pois niin myöskin yllättävän likainen "valkoinen" tapetti. Tyttärien huoneissa on nyt siis molemmissa yksi putipuhtoinen seinä odottamassa uutta kaunista tapettia.

I've been wetting 2 walls very thorougly today and with just a wish the old, a bit torn from here and there and while taking off the floorlist you could see how durty the "white" wallpaper was. Both my DD's rooms have a wall clear and clean waiting for beautiful new wallpaper.

Ja kun kerta äite on saanut päähänsä, että meidän asunnossa tarvitaan aurinkoisia ja lämpimiä sävyjä - kuten puolitoista viikkoa takaperin maalattu eteisen seinä, joka sai uudeksi värikseen kauniin keltaisen ja nuo kaksi ovenkarmia, joita työstin jo aiemmin ovat ihanan pirtsakan oranssit - niin uudet tapetit ovat kelta-oranssiraidallisia. Keltainen on pääosassa ja oranssi on hillitty, hieman tehostevärinä tässä tapetissa (luulee äite, joka ei vielä ole avannut yhtään tapettirullaa nähdäkseen totuuden *hih*).

And since mum is determined to have our apparment filled with sunshine and warm colours - like the walls that were painted a week and a half ago with beautiful yellow paint and the doorsides, which I worked on earlier are a bright orange - the new wallpaper for the girls rooms is yellow-orange stripped. Yellow is the main colour and the orange is a restrained orange to give that something to it (says mum, who hasn't even opened one roll of wallpaper yet to see the actual truth LOL).

Huomenna sitten jatkuu projekti :D Tässä menee nyt yö miettiessä, että "mitenhän ihmeessä niitä tapetteja oikeaoppisesti sinne seinään laitetaan" pohdinnalla. Minä kun en eläissäni ole tapettia seinään laittanut. No, enpä ollut noita ovenkarmejakaan koskaan hionut putipuhtaiksi ja se onnistui ihan hyvin, joten eiköhän ne tapetitkin sinne seinälle saada ja jopa pysymäänkin ;)

I'll continue this project tomorrow :D Over night I'll be pondering "how on earth does one put the wallpaper correctly on the wall" thoughts. I've never before done this kind of renovation before. Well, I hadn't done any scraping of paint from the doorsides and I think I did a good job on that, so I'll manage with getting the wallpaper on the wall and make it stay there ;)

Ja näin kesken remonttiaatosten hyppäänkin sinne tutumpaan maailmaan eli ristipistoihin. Valmiiksi sain puutarha-aiheisen rr-työn ja omalta osaltani tämä rr-kierros onkin sitten onnellisesti saatu päätökseen. Ihania malleja oli, perhoset, kissat, sininen talo sekä tämä viimeinen eli puutarha. Kuvia voin näyttää vasta kesäkuun alussa, sillä rr-porukan kanssa ollaan sovittu, ettei kierrossa olevia töitä näytetä vasta kun työ on onnellisesti takaisin kotona. Joten malttia siihen asti :D

And in the middle of renovation thoughts I'm jumpping into a more familiar world called cross stitching. I've stitched my final round which had the theme garden and now this round is happily over for me. The themes have been wonderful with butterflies, cats, blue house and gardens. Picture's will be put up in June, since we - the participants to this rr have agreed not to show any ready stitches until the fab is safely back home. Please be patient until then :D

Pistojen osalta on menossa kirjekuoriswapin teko Yahoon StitchedMailArt ryhmässä. Aiheena on mallit täältä, josta jokainen poimii minkä haluaa pistellä ja postitus päivä onkin sitten toukokuun 15sta. Omaani nyt pistelen "pikkukiireellä" sillä tuleva silmäleikkaus (apua, se on jo puolentoista viikon päästä) saattaapi häiritä näitä pistojani. Eli kuoren on oltava valmiina torstaihin 24.4. mennessä. Ihanan mallin löysin, toivon, että vastaanottajallekin on mieluinen, hänen toiveitaan - ainakin jollain tasolla - yritän ottaa huomioon. Eli tästäkin kuvaa sitten toukokuun puolella, kun kuulen kuoren menneen kotiin.

My stitchings now are a MAenvelope in an exchange on the Yahoo StitchedMailArt group. Our desings can be found here. Everyone picks out what they want to stitch and maildate is May 15th. I'm stitching my envelope with a bit of a rush - having my eyeoperation coming up (iiikkkk, the operation is only a week and a half away) it just might desturbe my stitchings. So I'll have to have the envelope stitched and ready by the 24th of this month. I found a wonderful design to stitch, somewhat taking into concideration what likings my partner has - at least at some level. And ofcourse hope that she likes what I'm stitching for her :D So picture updates will be in May once I hear the envelope has made it's way home.

Taas aiheesta seitsemänteen. Oletteko koskaan joutuneet purkamaan lauvaarin putkistoa? Meillä tuo tuppaa menemään tämän tästä tukkoon. Ja vaikka kuinka olen sitä tässä mennen kolmen kuukauden aikana availlut ja putsannut - eikä sieltä oikein koskaan ole mitään ihmeellistä tukoksen aiheuttajaa löytynyt - niin aina vaan se menee tukkoon. No, tänään meni sitten hermot! Kun lavuaari tyhjeni ihan omassa verkkaisessa tahdissaan (lue ärsyttävän hitaasti!!!) niin päätin purkaa koko homman. Lavuaarin alta sitten otin pois mitä irti saa ja päätin, että irroitan myös lavuaarin pohjalla olevan "ritilän". Eiku ruuvaria käteen ja homma pois. Ja YÖK!!!! Siis ihan oikeasti!!!! Talohan on rakennettu vuonna 1979 ja liekö sitä ikinä irroitettu perusteellista putsausta varten. Nyt on osaset likoamassa vedessä, johon lorautin tuhdin annoksen Cif Creamiä. Kirjoitusten jälkeen täytyy mennä katsomaan, lähtikö mikään irti! Ja harjalla perään!! Onpahan itsellä hyvä mieli, kun on putsannut oikein kunnolla kaikki pienimmätkin tiivisteet. Ja sitten takaisin kasaan. Jos vielä tämän jälkeen tukkeutuu niin sitten ei auta kuin soittaa huoltoyhtiöön, että tulisivat katsomaan, missä vika, sillä tähän loppuu minun knowhow! Liekö sitten tuolla viemäriputkessa jokin tukos - tämä lavuaari kun on ainoa veden lähde, eli ei pitäisi muualta tuohon putkeen vettä mennä. Noh, toivossa hyvä elää että tämä perusteellinen puunaus auttaa. Pitäkää siis peukut pystyssä :D

Jumping to "item seven". Have you ever had to "undo" the plumming of your sink? Ours seems to get blocked every now and then. And even though I've cleaned the plumming that's possible to clean it just doesn't help. Well, I lost it today! The water from our sink just tooks it own good time to get into the drain (read; anoyingly slowly!) and so I decided to take the whole plumming apart. I screwed off everything that I could from under the sink and from the bottom of the sink. And YUK!!!! I really mean YUK!!! This house was built in 1979 and I wonder if anyone has ever  cleaned the sink and the plumming thoroughly. The parts I took off are now soaking in hot water in which I added Cif Cream a great deal. After getting this writing done I'll have to go and see if any of the filth has come off the parts and then give them a gooooood scrub. Atleast I'll have peace of mind having cleaned even the smallest of seal (gasket?). And then it's putting them back inplace and hoping that the water runs fluently to the drain! If now then I'll have to call the maintenance people if they would come and see what's wrong, because I'm at the end of my knowhow. Not sure if there's something wrong with the plumming under the floor - this sink is the only place where this drain gets water from . Well, I'm still keeping my thumbs up that this cleaning will do the miracle! Keep your thumbs up too :D

Toivottavasti sinulla on ollut hyvä päivä! Minulla kyllä on :D Eikä päivä ole vielä ohi.

Hope you've had a great day! I sure have :D And it's not even over yet.